arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör till Nationella Transport Enheten ( NTE ) i Helsingborg

  • Yrkesroll

    Administratör/Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    31 maj

  • Sök jobbet senast

    21 juni

Om jobbet

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

NTE utför Kriminalvårdens transporter. Detta innebär att vi transporterar frihetsberövade av olika säkerhetsklasser.
Vi utför transporter i externa miljöer såsom tingsrätter, hovrätter, sjukhusmiljöer, flygplatser samt mellan olika häkten och anstalter i hela Sverige etc.
Vi transporterar även frihetsberövade personer från andra myndigheter som t.ex polisen, migrationsverk, psykiatrin, Statens institutionsstyrelse ( SIS ) bara för att nämna några.

Läs mer om NTE´s verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/kriminalvardens-nationella-transportenhet/

ARBETSUPPGIFTER

Din huvuduppgift är att stödja såväl kriminalvårdsinspektör som övrig personal i administrativa ärenden. Arbetsuppgifterna består i personalbemanning, sköta personaladministration såsom schemaplanering, inventera löpande personalbehov mm, Du kommer även att ansvara för vissa beställningar samt stötta övriga funktioner.

Administratörens huvudmål är att beslutade personalresurser är uppdragsklara och finns på plats varje dag med rätt förutsättningar för att klara sina transportuppdrag.
Som administratör utgör du även en viktig servicefunktion och i arbetsuppgifterna ingår daglig bevakning av telefon, mail, fax, samt tillsyn av lokaler och utrustning.
Verksamhetens behov samt riktade uppdrag från kriminalvårdsinspektören kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är självgående, serviceinriktad, duktig på att planera & organisera samt att prioritera arbetet på ett effektivt och strukturerat sätt.
Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är lugn, uppmärksam, tillmötesgående och tar ansvar för dina uppgifter
Du har en god problemlösande analysförmåga och är prestationsorienterad.
Du är kommunikativ och uppskattar utmaningar som driver på resultat.
Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer samt samarbetar med andra roller inom sektionen. Det är en förutsättning att du är trygg i att arbeta med personaladministrativa system och att du har god kunskap om schema-och bemanningsfrågor samt om de lagar och avtal som är styrande i dessa. För oss är det viktigt med lojalitet och pålitlighet då arbetat innebär stöd och viss hantering av integritetskänslig information.

Rollen innefattar bl. a:
- Bistå personal med registreringar i Heroma
- Lösa kort- och långsiktiga vakanser
- Semester- och utbildningsplanering
- Prognosticera och planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt
- Planering av personal enligt lagar, rutiner och kollektivavtal
- Proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål.
-Administrativt stöd till kriminalvårdsinspektörer tex Bereda ärendet för beslut av KVI
- Hantering av personalakter
- Hantering av integritetskänslig information
- Ärenden till KSC- -entledigande, ändringar av kst.ställe, schema, funktioner m.m
- IT behörighetsbeställningar, KVR, Krita
- Upprätta anställningsavtal KSC
- Posthantering-
- Fakturahantering
- Hantering av diarie

KVALIFIKATIONER

Krav
- Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg.
- Erfarenhet av arbete med administration i offentlig verksamhet
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Körkort B för manuellt växlat fordon
- Erfarenhet av arbeta med personal- och bemanningssystem.
- Svenskt medborgarskap
-Erfarenhet av att ta del av och tolka lagstiftning och kollektivavtal

Meriterande


- Erfarenhet av att arbeta i de administrativa system som finns i kriminalvården (Proceedo, Heroma m.fl.)
- Godkänd i kriminalvårdens grundutbildning
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av statliga kollektivavtal.
- Erfarenhet av att arbeta med bemanningssystem Heroma
- Kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etc).
-Erfarenhet av NTE verksamhet

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll samt en särskild personutredning att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Måndag - Fredag Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kommer att tillämpas.