arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör till Skolinspektionens kontor i Linköping

  • Yrkesroll

    Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    1 juli

  • Sök jobbet senast

    15 juli

Om jobbet

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Region söder omfattar kontoren i Göteborg, Linköping och Lund med ca 170 medarbetare.

Vi söker en administratör till det regionala kontoret i Linköping. Vid kontoret i Linköping arbetar drygt 50 medarbetare fördelat på tre enheter, vilka arbetar med kvalitetsgranskning och tillsyn. På kontoret ska det finnas tre administratörer inklusive en samordnare som arbetar tillsammans i en administrativ funktion som servar hela kontoret och utgör en del i regionens samlade administration. Vi söker nu en ersättare för en administratör som gått till annat arbete.

Arbetsuppgifter

Som administratör inom Skolinspektionen förväntar vi oss att du skall kunna klara samtliga uppgifter som ingår i myndighetens administrativa basuppdrag. I detta ingår bl.a. personal- och ekonomiadministration samt uppgifter i samband med ärendehantering, som t.ex. diarieföring, ärendevård, expediering av beslut och förberedelser för arkivering. Vidare ingår att vara ett stöd för chefer och medarbetare, bl.a. när det gäller egenrapportering, tidrapportering, ärendehanteringssystem och diarium, Officepaketet samt telefoni. Som administratör ansvarar man också för att göra beställningar, svara för uppgifter kopplade till loka­lerna, hålla ordning på skrivare, scanner, kopiatorer och support för dessa samt svara för post- och pakethantering.

Kvalifikationer


Du skall ha minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Du ska ha god datorvana och kunna hantera Officepaketet väl samt ha erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system, som t.ex. w3d3, Dynamics 365 och SharePoint. Vidare ska du ha erfarenhet från administrativa uppgifter inom statlig förvaltning. Det är meriterande att ha arbetat med ärendehantering samt olika typer av IT-stöd.

Personliga egenskaper


Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, noggrannhet och ordningssinne, mycket god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt och i enlighet med myndighetens riktlinjer. Vi uppskattar att du är service- och utvecklingsinriktad, flexibel och kan ta egna initiativ. Dina personliga egenskaper kommer att tillmätas stor vikt.

Varaktighet och omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid med början så snart som möjligt. Skolinspektionen tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan

Registrera din ansökan med diarienummer 2024:5223 i form av ett personligt brev och cv, senast den  15 juli 2024.

Frågor

För upplysningar, kontakta biträdande regionchef Björn Persson 08-586 0 81 91 eller den administrativa samordnaren Anna Ignell 08 586 083 23. Fackliga företrädare förutom Anna Ignell (OFR) är Linda Nordenhem 08-586 082 05 eller Caroline Göth 08-586 078 04 (SACO).

Lön

Enligt överenskommelse

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat