arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

CX-specialist till Kriminalvårdens servicecenter

  • Yrkesroll

    Kundtjänstmedarbetare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 maj

  • Sök jobbet senast

    3 juni

Om jobbet

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvårdens servicecenter (KSC) är en del av huvudkontoret och stödjer hela myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion, resebokning, administrativ effektivitet samt myndighetens växelfunktion. KSC fungerar som en väg in och har som mål att lösa alla inkomna frågor på ett vänligt och professionellt sätt.

Tjänsten är placerad i gruppen för administrativ effektivitet på sektionen för kundcenter. Gruppen består av handläggare som arbetar med att ge stöd och utveckla administrativa processer samt specialister som arbetar inom sitt specialistområde. Formgivning av presentationsmaterial, webbadministration på intern och extern webb samt omarbetning av myndighetens olika dokument ingår också i gruppens ansvar. Vidare arbetar gruppen med att stötta enhetens verksamhetsutvecklare i olika projekt. Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och arbetar aktivt för att utveckla sektionens tjänster för att kunna stötta kärnverksamheten på ett effektivt sätt.

ARBETSUPPGIFTER

Ditt arbete är varierande och som specialist kommer du att arbeta tätt både med övriga specialister gruppen samt experter andra medarbetare på hela servicecentret. Som Customer Experience specialist får du vara med och utforma och bygga upp en ny roll. Med det krävs att du är självgående och en genomförare samtidigt som du ska få med dig hela organisationen. Du fungerar som en operativ resurs med service och kundupplevelse i fokus. Du stöttar hela servicecentret i att öka mognadsgraden kring ett kundorienterat arbetssätt med fokus på att skapa en servicekultur för medarbetarna att känna sig trygga i.

Du blir operativt ansvarig för att initiera, driva och genomföra initiativ som utvecklar servicecentret för att kunna ge den högsta servicen med fokus att stötta kärnverksamheten på bästa sätt. Rollen innebär att projektleda aktiviteter som stärker vårt fokus på service och samtidigt bibehålla ett effektivt arbete. Du kommer också att leda arbetet att utveckla vårt arbetssätt kring service samt ta fram och implementera en självklar servicekultur. Som specialist kommer du att sammanhålla arbetet, göra analyser och planer rörande de olika gruppernas behov och förutsättningar samt stötta chefer på enheten i servicearbetet. Rollen innebär även att initiera och genomföra utbildningsinsatser för medarbetare och chefer, omvärldsbevaka, implementera nya arbetssätt samt kvalitetssäkra tillämpningen i verksamheten.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Som person kommer du ofta med idéer och nya angreppsätt i arbetsrelaterade frågor. Vidare är du en person som tar initiativ, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning inom relevant område så som marknad, ekonomi eller försäljning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
  • Erfarenhet att själv ha arbetat serviceinriktat i en stödfunktion
  • Flerårig erfarenhet av CX-arbete
  • Erfarenhet av att ha arbetat med kundupplevelse
  • Erfarenhet av att sätta upp och analysera mätningar samt insiktsarbete
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • Hög digital mognad

Det är meriterande om du har:

• Utbildning inom service och/eller CX-arbete
  • Erfarenhet av att ha arbetat med och genomfört en förändring kring kundupplevelse
  • Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap- och förändringsledning
  • Erfarenhet av att skapa och hålla internutbildning

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Provanställning kan komma att tillämpas.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Lön

Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Distansavtal tillämpas. Flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Norrköping. .