arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Digital kommunikatör

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 maj

  • Sök jobbet senast

    26 maj

Om jobbet

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor.  Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig.

Ditt nya jobb


Som digital kommunikatör är du en viktig strategisk resurs som även kan arbeta operativt. Du kommer att bli ansvarig för att utveckla innehållet på webbplatsen av.se. En viktig del i ditt arbete är att ta fram strategier samt samordna och säkerställa förvaltningen av innehållet. Den operativa delen i arbetet handlar bland annat om att planera, målgruppsanpassa, paketera, publicera och följa upp innehållet.

I teamet ingår två digitala kommunikatörer som har fokus på innehållsarbetet, en systemförvaltare, en digital analytiker och en digital kommunikatör med fokus på tillgänglighet. Du jobbar också nära andra kollegor på kommunikationsavdelningen och samarbetar brett med övriga medarbetare på myndigheten.

Din bakgrund


Rollen kräver att du har
  • minst två års universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation
  • flera års aktuell erfarenhet av arbete med att planera, strukturera och publicera kommunikationsinnehåll i digitala kanaler
  • erfarenhet av arbete med metoder inom strategiskt arbete för utveckling av digitala kanaler
  • mycket god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift. 
 Det är meriterande om du även har
  • erfarenhet av en samordnande roll i webbarbete
  • erfarenhet av sökoptimering
  • erfarenhet av arbete med tillgänglighetsanpassning och klarspråk.
Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är drivande och tar nya initiativ, är skicklig på att samarbeta med olika yrkesgrupper och intressenter och att du bidrar till en gott samarbetsklimat. Vidare har du en god analytisk förmåga samt arbetar uthålligt för att uppnå uppsatta mål. Du planerar, samordnar resurser och följer upp arbetet gentemot enhetens mål. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vad vi erbjuder dig


Arbetsmiljöverket är en trygg och stabil arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större.

På kommunikationsavdelningen arbetar vi för att myndigheten kommunicerar så att våra målgrupper får kunskaper, blir intresserade och agerar för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Som digital kommunikatör har du en viktig roll att vi rör oss mot den visionen. Tillsammans med närvarande chefer och hjälpsamma kollegor arbetar du med omväxlande frågor och utmanande utvecklingsarbeten.

Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.

Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Mer om oss och våra förmåner finner du på av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor.

Så rekryterar vi


Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på några frågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Intervjuer sker från vecka 22.

Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00.

Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? 

Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-26!

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat