arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

E-handelsspecialister - Eskilstuna

  • Yrkesroll

    Upphandlare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 mars

  • Sök jobbet senast

    21 april

Om jobbet

Fortifikationsverket söker två e-handelsspecialister till Eskilstuna. Har du kunskaper inom e-handel, inköpssystem, avtalsvård eller leverantörsregister? Har du också erfarenhet av inköps- och uppföljningsarbete? Vi söker dig som vill jobba med inköpssystemet tillsammans med oss. Vill du vara en del av vår tillväxt och känner igen dig i detta, då är du välkommen med din ansökan!

Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige.

Din arbetsplats - en myndighet som utvecklas och växer
Enheten för marknad och inköp består av cirka 25 medarbetare och vi befinner oss i ett intressant expansionsskede med stora ambitioner inom inköps- och upphandlingsutveckling. Vår enhet ansvarar för all upphandling och inköpssamordning inom myndigheten och är uppdelade i tre grupper.

Till e-handelsgruppen som idag har tre medarbetare söker vi nu två personer. En tjänst med huvudinriktning mot avtalsvård och uppföljning och den andra tjänsten är inriktad mot leverantörsregister. Inom vår grupp arbetar vi med verksamhetsutveckling av inköpssystemet med målsättningen att skapa en säker och effektiv inköpsprocess. Vi har som uppdrag att förvalta och utveckla myndighetens inköpssystem, processer och rutiner. I vårt uppdrag ingår också att ge stöd, genomföra utbildningar, ansluta leverantörer för e-handel och e-faktura samt hantera avtalsdatabas och leverantörsregister. Vi arbetar som ett team med hela vårat uppdrag och har olika huvudinriktningar inom gruppen.

Avtalsvårdsrollen innebär:

  • Att förvalta, säkerställa kvalitet och innehåll i avtalsdatabasen samt utveckla och ansvara för rutiner och processer kopplade till den.
  • Att genomföra avtalsuppföljning av de inköp som genomförs. Stort fokus ligger här på avtalsvård, spendanalyser och statistikframtagning.

Leverantörsregisterrollen innebär:

  • Att säkerställa kvalitet och innehåll i myndighetens leverantörsregister samt att förvalta registret.
  • Att upprätta, utveckla och ansvara för rutiner och processer kopplade till leverantörsregistret. Här ingår klassning, kontroll och uppföljning av leverantörer.

Andra arbetsuppgifter som ingår:

  • Anslutning av e-faktura och e-order för e-handelsflöden.
  • Administration av behörigheter och produktkataloger med mera.
  • Support och utbildning av användare i inköpssystemet.
  • Implementera nya funktioner, betalningsplaner och effektivisera beställnings- och fakturahanteringsflöden.
I din roll kommer du ha många olika kontaktytor både internt och externt. Tillsammans med upphandlare och inköpare på enheten kommer du arbeta med att göra avtal, leverantörer och beställningssätt tillgängliga i myndighetens inköpssystem samt arbeta nära ekonomienheten för att säkerställa effektiva fakturaflöden.

Vad erbjuder du oss?
Vi söker dig som har examen från gymnasiet eller högskolan, gärna med inriktning mot inköp/upphandling, ekonomi, systemvetenskap eller IT. Vi vill att du har minst ett till två års erfarenhet av inköp och offentlig upphandling, erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot leverantörsregister, avtalsförvaltning, avtalsvård samt analys av inköpsdata eller liknande samt erfarenhet av arbete med e-handel och inköpssystem. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och hög administrativ förmåga samt god vana att använda administrativa IT-system. Körkort, klass B är ett krav då resor ingår i tjänsten.

Det är meriterande om du har en yrkesutbildning med inriktning upphandling och inköp. Andra meriterande kompetenser är tidigare erfarenhet av arbete med spendanalys, statistik, ställa krav i upphandling kopplat till e-handel och kunskaper i e-handelsstandarden enligt SFTI och Peppol. Även kunskap om LOU/LUFS, säkerhetsskyddslagen, informationssäkerhet samt erfarenhet av försvarssektorn är meriterande.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Vi söker dig som är noggrann, kan arbeta strukturerat och självständigt samt levererar i enlighet med uppsatta mål. Du är också van att samarbeta och skapa goda relationer. Vi letar efter dig som är kreativ, lösningsorienterad och gillar att skapa eller förfina arbetssätt och processer. Du är också lugn och trygg i dig själv. Att du är engagerad, brinner för e-handel och inköp är självklart också egenskaper vi värdesätter.

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med drygt 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss.

Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 21 april 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta rekryterande chef Ingela Karlsson, 010-444923 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 444 4592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat