arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Enhetsassistent - ge administrativt stöd

  • Yrkesroll

    Chefssekreterare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    22 maj

  • Sök jobbet senast

    29 maj

Om jobbet

Kansliet för Strategisk analys och samordning av frågor om nationell säkerhet, Statsrådsberedningen

Har du flerårig erfarenhet av administration och assistentuppgifter? Är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker. Vi erbjuder en spännande roll i en miljö som präglas av högt tempo.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Som enhetsassistent kommer du att stötta chefen för kansliet för strategisk analys och samordning av frågor om nationell säkerhet och hela kansliet med administrativa arbetsuppgifter såsom ärende- och beslutshantering, brevsvar och reseadministration. I rollen ingår också att vara mötesstöd, koordinera och hantera kalendrar, boka lokaler, ta fram underlag och ta emot besökare. Det innebär också att bistå med förpackning av data i Excel och power point inför högnivådragningar och kansliets arbetsgrupper. Du kommer att verka i en miljö bestående av experter inom och utanför RK inom ett brett spektrum av områden.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund


Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg. Du behöver ha erfarenhet av arbete som chefsassistent samt erfarenhet av arbete med en bredd av administrativa uppgifter som t.ex. kalenderhantering, ärende- och beslutshantering, brevsvar, reseadministration, mötesstöd, m.m. Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska språket är ett krav. Andra för tjänsten relevanta språkkunskaper är meriterande. Du behöver också ha god kunskap om it, digitala verktyg och Officepaketet. Du har även kunskaper om hantering av sekretessbelagd information. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med motsvarande uppgifter i politiskt styrd organisation eller statlig myndighet. Har du erfarenhet från arbete i SharePoint, Palasso, Proceedo är även det meriterande, liksom det är med kunskap om Regeringskansliets organisation och arbetsformer.

Dina egenskaper


För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, serviceinriktad och besitta god samarbetsförmåga. Du har mycket god initiativ- och prioriteringsförmåga. Arbetsuppgifterna kräver också att du arbetar med hög integritet och att du har ett gott säkerhetsmedvetande.

Övrigt


Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Hans-Christian Hagman som är Kanslichef på 08-405 30 19 eller Ann-Charlotte Rundberg, Samordnare på 08-405 10 00. Du är också välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Eidgren för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 maj 

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

Lön

.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat