arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Förvaltare Stationer, område Nord Mitt

  • Yrkesroll

    Fastighetsförvaltare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 mars

  • Sök jobbet senast

    15 april

Om jobbet

Är du en kommunikativ, nyfiken och driven person som vill skapa attraktiva stationsmiljöer med resenären i fokus samt vill ha en tjänst där du har möjlighet att påverka människors vardag? Då kan det vara rätt tjänst för dig!

Förvaltare Stationer, område Nord Mitt

Arbetsuppgifter


Som förvaltare av stationer tar du hand om en del av Trafikverkets ansvarsområde på stationerna, där du kommer att ha hand om 126 stycken stationer/ bytespunkter, vilket till exempel innefattar driften av plattform samt plattformsförbindelser såsom hissar, rulltrappor, gångbroar och gångtunnlar. Det innebär bland annat att ha kontakt med intressenter och myndigheter samt andra berörda, gällande resandet och utveckling av stationerna.
Det här är en tjänst med många olika kontaktytor både internt och externt. Du kommer att representera Trafikverket i relationen till externa samarbetspartners såsom stationshusägare, kommuner, järnvägsoperatörer, regionaltrafikbolag och myndigheter med flera. Tjänsten som vi söker innebär att ansvara för förvaltningen av stationer inom förvaltningsområde Nord Mitt.
Som Förvaltare Stationer kommer du att ansvara för
att aktivt medverka i stationsförvaltningens utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten
att avtal tecknas mellan Trafikverket och andra aktörer avseende stationerna
den ekonomiska förvaltningen av de stationer som finns inom förvaltningsområdet
att genomföra underhålls- och reinvesteringsåtgärder på stationerna
budget-, mål-, verksamhetsplanerings- och uppföljningsarbetet för förvaltningsområdet

Därutöver kommer du även att följa upp och leda leverantörer gällande skötsel och underhåll enligt ingångna avtal samt se till att de myndighetskrav som ställs på anläggningarna uppfylls. Med stöd av bland annat Trafikverkets inköpare kravställer du och upphandlar AB-, ABT- samt ABFF-avtal.

Övrig information


Tjänstens placeringsort är Gävle. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Testerna skickas ut digitalt den 19/4 och du har fem dagar på dig att genomföra dem.
Vi planerar att hålla digitala intervjuer den 2-3/5.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer


Vem är du?
Som person har du stark drivkraft och är resultatorienterad. Då arbetet innebär mycket kontakter är det även viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer. Arbetet sker i en verksamhet och där förutsättningarna snabbt kan ändras - därför är din förmåga att kunna ställa om och anpassa dig till nya omständigheter en viktig egenskap. Du behöver även vara bekväm med att fatta självständiga beslut samt ha en mycket god analytisk problemlösningsförmåga. Vi arbetar för att våra resenärer ska ha bästa möjliga förutsättningar för sin resa. För att uppnå detta behöver du även vara serviceinriktad och alltid sträva efter att ha kunden i åtanke. Vidare motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som
har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom Samhällsbyggnadsteknik eller Affärsutveckling och entreprenörskap (180hp) eller Fastighetsförvaltning KY alternativt motsvarade utbildningsnivå tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdigt
har haft budgetansvar och arbetat med ekonomisk uppföljning
har körkort för personbil
har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du

har erfarenhet av arbete med stationsförvaltning eller fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet
har arbetslivserfarenhet av järnvägsinfrastrukturprojekt
har erfarenhet av att arbeta med AFF-regelverket
har erfarenhet av att leda projekt
har erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad roll med mycket personkontakter
har god förmåga att sätta dig in i och arbeta med olika datorsystem

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-LR2

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100% , 6 månaders provanställning