arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

IMY rekryterar en Leveransansvarig till Stockholm!

  • Yrkesroll

    Processansvarig, ITIL

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 april

  • Sök jobbet senast

    28 april

Om jobbet

Vill du arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobbet som leveransansvarig hos oss! På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter. Här får du möjlighet att bidra till en hållbar digitalisering, där innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd!

Vi rekryterar nu en leveransansvarig till enheten för It, digitalisering och säkerhet (IDS). Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

Arbetsuppgifter


Denna roll ansvarar för leveranser till och från it och vara en av våra experter inom it området. Vår miljö bygger idag på on-prem-lösningar som är outsourcade hos en it-leverantör.

Rollen som leveransansvarig innebär att du kommer ha ett övergripande ansvar för leveranserna inom it. Du blir ett viktigt nav mellan våra leverantörer, vår it-enhet och vår verksamhet. Du kommer att jobba nära våra förvaltare och tjänsteansvarig för att verifiera att leveranserna sker på ett kvalitativt sätt. Du kommer också att arbeta med kravställning och uppföljning med våra leverantörer för att säkerställa att lösningar levereras i enlighet med IMYs tekniska och säkerhetsmässiga SLA:er. Du deltar även i upphandling av nya system och tjänster. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
  • stötta med bred och djup teknisk kompetens inom it-drift
  • bidra med bred teknisk expertis, insyn samt stöd till avdelningen och verksamheten
  • ävergripande ansvar för att driva, dokumentera samt följa upp vår tekniska utveckling
  • delta i arbetet med att tillsammans med avtalade leverantörer ta fram kostnadseffektiv, tillgänglig och säker it-infrastruktur i samsyn med övriga intressenter
  • bidra och vid behov leda tekniska kravställningar, uppföljning av tekniska leveranser samt mindre projektledning
  • ansvarig för den tekniska leveransen av avtalade tjänster och processer
  • rapportering till kund (och internt) avseende samtliga tjänster i leveransen
  • se till att beslutade åtgärder verkställs i enlighet med fastställda processer
  • identifiera, hantera och minimera risker
  • följa upp KPI:er såsom kundnöjdhet
  • följa upp SLA:er utifrån våra avtal
  • säkerställa att processer och rutiner utförs på ett effektivt sätt
  • tillsammans med vår it-leverantör utveckla våra tjänster
I tjänsten ingår det att även bistå it-chefen i arbetet med att driva och utveckla den interna infrastrukturen och dess tjänster. I rollen ingår många kontaktytor såväl internt som externt mot leverantörer. Enheten du kommer att tillhöra består idag av 7 medarbetare med olika kompetens och arbetsuppgifter

Rollen är ny och det finns möjligheter att utveckla denna tjänst vidare beroende på kompetens. Samtidigt kommer du att få jobba med flera spännande förändringsarbeten inom myndigheten.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom motsvarande områden.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, och har lätt för att förklara komplicerade tekniska termer för dem som inte är insatta i ditt område.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom projektledning, Artificiell Intelligens (AI) och it-säkerhet.

Dina personliga egenskaper


Som person är du utvecklingsorienterad och du driver självständigt och proaktivt dina uppgifter framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående både internt och externt. Du bidrar konstruktivt till gruppens framgång genom att dela information och kunskap. För att lyckas bra i rollen har du en god förmåga förstå olika perspektiv, kan snabbt finna kärnan i komplex information och fatta rätt beslut utifrån det och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Vi tror att du gillar variation och att du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Det är naturligt för dig att ta ansvar för dina uppgifter och din egen utveckling, samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling.
Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Du är säkerhetsmedveten som person och har stor personlig mognad med eget driv.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten


Du rapporterar till it- och säkerhetschefen som ingår i en av myndighetens ledningsgrupper. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete (hybrid).

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Vi genomgör säkerhetsprövning med registerkontroll innan vi fattar beslut om anställning.

Frågor om tjänsten


För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna
  • It-och säkerhetschef Joakim Nyberg, 08-515 154 00
  • HR-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05,
  • Facklig företrädare Theodor Adolfsson, (Saco-S), 08-657 61 13.
Hur ansöker jag?

Sista dag för ansökan är den 28 april 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024-3773.

När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat