arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Initiativrik och strukturerad avdelningsadministratör

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    18 september

  • Sök jobbet senast

    9 oktober

Om jobbet

Vill du bidra till ett strålsäkert samhälle?
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna. Du som söker tjänsten kan välja att vara placerad i Solna eller Katrineholm.

Avdelning Normering och Kunskapsutveckling har en central roll i att driva myndighetens policy-, regel- och kunskapsutveckling bland annat inom strålskydd, kärnsäkerhet och slutförvar. I avdelningen uppdrag ingår:
  • regel- och policyutveckling inom EU och internationellt
  • regel- och policyutveckling nationellt
  • verksamhet med forskningsfrågor
  • utredningsunderlag samt stöd inom strålskydd, kärnsäkerhet och slutförvar
  • strategisk och operativ kommunikation
Avdelningen finns representerad i Katrineholm och Solna och består för närvarande av drygt 80 medarbetare, sju enhetschefer och en avdelningschef. Nu behöver vi komplettera avdelningen med en avdelningsadministratör, tjänsten är placerad i avdelningsstaben.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt arbete i en snabbt föränderlig värld där du i samråd med avdelningsledningen och kollegorna på avdelningen får
  • utveckla och hantera administrativa rutiner på avdelningen
  • stödja avdelningen i hanteringen av olika administrativa system
  • ansvara för att arrangera större möten, seminarier och konferenser
  • sköta avdelningens beställningar och bokningar
  • under vissa typer av möten föra mötesanteckningar
  • vara ett administrativt och operativt stöd till avdelningschef, avdelningsledningen och avdelningens medarbetare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har
  • eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som myndigheten bedömer relevant för tjänsten
  • goda kunskaper och erfarenhet av arbete i Microsoft office-paketet
  • flerårig erfarenhet som administratör/assistent
  • god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • arbetat i offentlig sektor
  • erfarenhet av olika typer av administrativa system, t ex Public 360, Visma Proceedo eller andra likvärdiga system
  • erfarenhet av offentlig upphandling
  • arbetat med projektadministration
  • erfarenhet av webbpublicering
  • god förmåga att uttrycka dig på engelska, i både tal och skrift
För att fungera bra i rollen som administratör behöver du
  • ha mycket god samarbetsförmåga och förmåga att bidra till ett positivt resultat för avdelningen
  • vara serviceinriktad
  • vara initiativrik och ha förmåga att arbeta pådrivande
  • vara strukturerad och noggrann
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. 

Anställningsvillkor

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten.

Vi erbjuder dig

Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. 

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner


Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta tf avdelningschef Per Seltborg, telefon 072-181 16 84

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 9 oktober 2023

Bra att veta

Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess


Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat