IT-tekniker som vill göra skillnad inom SiS
Om jobbet
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.
På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 300 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av att ge första och andra linjens it-support. Du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med användare, felsöker och löser problem. Du administrerar behörigheter och hanterar frågor från verksamheten. Du agerar rådgivande och utbildar medarbetare vid behov. Till din hjälp finns tredje linjens support. Ärenden kommer in via telefon, besök i vårt supportrum och via vårt ärendehanteringssystem.
I arbetsuppgifterna ingår även att hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang. Du kommer att arbeta med kontohantering och behörigheter samt med installationer och felsökning av datorer, telefoner och annan it-utrustning. Vi ansvarar även för all konferensrumsteknik.
En viktig del av arbetet är registervård och att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner.
Arbetet kan komma att innebära beredskapstjänstgöring. Arbetet utförs i huvudsak på plats på kontoret i Solna.
Hos SiS är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett ansvarsfullt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.
Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan med aktuell CV och personligt brev i vårt rekryteringsverktyg senast den 2023-09-25.
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/
På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 300 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en it-tekniker till SiS huvudkontor. Du blir en viktig del av enheten för it- och användarstöd på it- och digitaliseringsavdelningen. Medarbetarna på enheten har bred kompetens och stöttar verksamheten med it- och användarstöd på alla myndighetens it-system. Vi arbetar i Microsofts miljö.Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av att ge första och andra linjens it-support. Du tar emot och registrerar ärenden, för dialog med användare, felsöker och löser problem. Du administrerar behörigheter och hanterar frågor från verksamheten. Du agerar rådgivande och utbildar medarbetare vid behov. Till din hjälp finns tredje linjens support. Ärenden kommer in via telefon, besök i vårt supportrum och via vårt ärendehanteringssystem.
I arbetsuppgifterna ingår även att hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang. Du kommer att arbeta med kontohantering och behörigheter samt med installationer och felsökning av datorer, telefoner och annan it-utrustning. Vi ansvarar även för all konferensrumsteknik.
En viktig del av arbetet är registervård och att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner.
Arbetet kan komma att innebära beredskapstjänstgöring. Arbetet utförs i huvudsak på plats på kontoret i Solna.
Kvalifikationer
Krav:- Utbildning inom teknik eller it, alternativt annan eftergymnasial utbildning som SiS bedömer likvärdig.
- Minst 2 års erfarenhet av it-support.
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, t.ex. Jira.
- Goda systemkunskaper inom Windows 10 eller senare, Microsoft Office, Active Directory.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska.
Meriterande:
- Erfarenhet av Citrix, Cisco Prime, Exchange, Skype.
- Erfarenhet av konferensrumsteknik.
- Erfarenhet av hantering och administration av mobiltelefoner, IP, Dect telefoni och MDM (Mobile Device Management).
- Erfarenhet av arbete i en stor organisation med geografisk spridning.
- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
Hos SiS är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett ansvarsfullt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.
Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan med aktuell CV och personligt brev i vårt rekryteringsverktyg senast den 2023-09-25.
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/
Lön
Individuell lönesättning
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Anställningsvillkor
Heltid/ Ej specificerat