arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Koordinator e-hälsotjänster till E‑hälsomyndigheten

  • Yrkesroll

    Administratör/Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    18 juni

  • Sök jobbet senast

    6 augusti

Om jobbet

Vi utvecklar en digital infrastruktur för hälsodata!

Var med och förbättra hälsan i Sverige

Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och covidbevis är exempel på hur vi utnyttjar tekniken idag. Men för att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheterna som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu.

Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss!

Vi söker nu en koordinator till enheten kundsamverkan och anslutning!

Är du en erfaren administratör som tycker om att planera och koordinera, då är det här ett jobb för dig!

Enheten tillhör avdelningen E-hälsotjänster som bland annat ansvarar för de register och it-system som är en förutsättning för förskrivning och expediering av läkemedel, rapportering av försäljningstransaktioner samt nationell läkemedelsstatistik. 

Om tjänsten

I rollen som koordinator hos oss arbetar du med att stötta arbetet med att kvalitetssäkra system som vill ansluta till myndighetens vård- och apotekstjänster. Arbetet är självständigt men sker i nära samarbete med det team som ansvarar för kvalitetssäkring av anslutande system. Arbetet innebär både interna och externa kontakter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
  • Koordinera och hålla samman ärenden på en övergripande nivå
  • Arbeta med administration kopplat till ärenden
  • Genomföra och följa upp resursplanering och tidplaner för pågående och kommande ärenden
  • Planera och administrera interna och externa möten
  • Delta i processförbättrande aktiviteter

Om dig

Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt. Du har även intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, du tar egna initiativ och är tydlig och tillmötesgående i din kommunikation.

Vi söker dig som har: 
  • Eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av arbete som kvalificerad administratör
  • Erfarenhet av att planera och koordinera ärenden
  • Erfarenhet av att sammankalla till och moderera möten
  • Erfarenhet av att arbeta i Word och Excel.
Det är meriterande för tjänsten om du har: 
  • Erfarenhet av att arbeta i Public 360
  • Erfarenhet av att arbeta i Sharepoint
  • Erfarenhet av att arbeta i Confluence och Jira.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans.

Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Jessica Tegelius på tel: 010-458 62 95, HR-specialist Ulrika Mentzer Jemdahl på tel: 010-106 09 87, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, ST på tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-06!

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. Hos oss arbetar drygt 370 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se.

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat