arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Projektledare med fokus på framtidens digitalisering

  • Yrkesroll

    Projektledare, IT

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    24 juni

  • Sök jobbet senast

    1 augusti

Om jobbet

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor. 

Ditt nya jobb


Vi söker nu dig som är en erfaren projektledare med ett stort intresse och erfarenhet av att arbeta med digitalisering och komplex verksamhets- och processutveckling. Du brinner för att driva igenom förändringar som skapar förutsättningar för framtidens digitala lösningar. Du kommer hjälpa verksamheten att uppfylla sina behov av effektiva digitala arbetssätt med nya verktyg, lösningar och kanaler. Du kan se och beskriva nytta och värde för användare och verksamhet och känner dig trygg i rollen som projektledare inom digitalisering.

Du kommer att arbeta brett med myndighetens digitalisering i projektform och i det dagliga arbetet. Du arbetar tillsammans med kollegorna på enheten, med representanter från verksamheten och i olika utvecklingsteam.

På enheten driver vi digitaliseringsarbete inom tre områden:
  • Idé och innovation
  • Digital utveckling
  • Digital förvaltning

Din bakgrund


För att trivas i rollen tror vi att du gillar att fokusera på en kombination av ledarskap, teknik och kommunikation.

Rollen kräver därutöver att du har:

  • akademisk examen med inriktning mot IT/kommunikation. Om du har relevant arbetslivserfarenhet, kan även annan utbildning bedömas som likvärdig.
  • flera års erfarenhet av projektledning inom digitalisering och/eller IT med integrationer mellan olika system.
  • flera års erfarenhet av förändringsarbete och utbildningsbehov utifrån digitalisering och IT-utveckling.
  • erfarenhet från verksamhetsförändringar som leder till mer datadrivna och digitaliserade arbetssätt.
  • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.

Det är meriterande om du även har:

  • erfarenhet av att ha arbetat med behovsdriven utveckling och tjänstedesign.
  • erfarenhet av utvecklingsarbete innehållande AI-teknik.
  • erfarenhet av agila arbetssätt.
  • arbetat med API:er och öppna data.
  • erfarenhet av tillgänglighetsarbete utifrån funktionsvariationer.
Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du har en stark egen motor och har mod och vana att både utmana och inspirera till förändring. Du är en lagspelare som gillar problemlösning, du är också och en god kommunikatör som ser vikten i att vara tydlig.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder dig


Arbetsmiljöverket är en trygg och stabil arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större.

Att jobba hos oss innebär att samarbeta. Vår kultur präglas av hjälpsamhet och som projektledare på vår digitaliseringsenhet blir du en del av vårt team som tillsammans med övriga kunniga kollegor i myndigheten jobbar mot samma mål.

Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor både har aktivitetsbaserade och fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete. Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/ 

Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid som är placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.

Så rekryterar vi


Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer planeras ske från vecka 33.

Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen.
Rekryterande chef är Nina Burman, och våra fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00.

Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? 


Välkommen med din ansökan via knappen "Ansök" nedan senast den 4 augusti 2024!

Lön

Individuell lönesättning Tjänstepension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, löneväxling, bra semestervillkor

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Dagtid 39,75 tim/vecka