arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Registrator - arbeta med informationshantering i Regeringskansliet

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    12 februari

  • Sök jobbet senast

    3 mars

Om jobbet

RK Informationsförvaltning
 
Har du erfarenhet av dokument- och ärendehantering samtidigt som du har en hög grad av servicekänsla och säkerhetsmedvetande? Då kan vi erbjuda ett arbete i händelsernas centrum. 
 
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Rollen som registrator passar dig som är samhällsintresserad och har ett intresse för utveckling inom dokument- och ärendehantering. Arbetet kräver att du är pedagogisk och intresserad av att ge råd och service. Gemensamt för arbetsuppgifterna är att du arbetar med informationshantering och är med och bidrar till samhällsnytta. Mot allmänheten är du i många fall första ingången till verksamheten, där du exempelvis vägleder och besvarar frågor inom ramen för ditt uppdrag. 
Förvaltningsavdelningen på Regeringskansliet ansvarar för registratorsverksamheten för alla departement. Som registrator arbetar du mot ett eller flera departement. Du arbetar i ett stort arbetslag och eftersom arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel och självgående.
 
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
 
Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning som Registrator eller inom Arkiv- och informationsvetenskap alternativt att du har skaffat dig motsvarande erfarenhet i tidigare arbete. 
Du har god datorvana och kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess. Erfarenhet av att hålla utbildning och förmedla information till verksamheten är meriterande, liksom erfarenhet av regelverket kring säkerhetsskydd. Har du erfarenhet från Regeringskansliets verksamhet eller annan myndighet är det en styrka för rollen. 
 
Dina egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad då du har många olika kontaktytor i ditt arbete. Du är van att arbeta självgående med hög grad av noggrannhet. Som en del i en stor arbetsgrupp är god samarbetsförmåga en självklarhet för dig. Du uttrycker dig också väl i tal och skrift. 
 
För att du ska trivas i rollen tror vi att det är en fördel om du är samhällsintresserad och har ett intresse för utveckling inom digitaliserad ärendehantering. 
 
Övrigt
Tjänsten är en till tillsvidareanställningar. Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. 
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. 
 
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Therése Westerlund som är gruppchef på sektionen, på 08- 405 45 54. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Maria Morin 08-405 55 09. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Johan Strokirk (Saco) och Peter Backéus (ST). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
 
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 mars 2024. 
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Lön

Fast lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat