arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Systemförvaltare för Public 360

  • Yrkesroll

    Systemförvaltare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 maj

  • Sök jobbet senast

    29 maj

Om jobbet

Är du beredd på att ta dig an en samhällsviktig uppgift? Vill du jobba både strategiskt och operativt med många kontaktytor? Då kan du vara vår blivande kollega!

Läs mer om vår verksamhet här; www.stralsakerhetsmyndigheten.se

Samhällsviktiga arbetsuppgifter


Vi erbjuder dig ett arbete där du tillsammans med dina kollegor på enheten får möjlighet att utveckla och effektivisera Public 360 som är myndighetens dokument- och ärendehanteringssystem. Systemet har stor potential för utveckling, då myndigheten nyligen genomfört en uppgradering. Ditt ansvar blir att driva utvecklingen av den operativa styrningen av systemet vidare och bidra med en kunskap i systemfrågor rörande administratörsrollen. Du kommer dagligen arbeta operativt i systemet med att exempelvis administrera användare, justera behörigheter och korrigera standardtexter. Arbetet innebär ett nära samarbete med myndighetens IT-enhet där ni tillsammans förvaltar systemets dagliga drift, felsöker systemfel, utvecklar integrationer och i dialog med leverantören genomför leveranser samt uppgraderingar. Du kommer även vara bidragande till myndighetens kompetensutveckling genom att planera och genomföra utbildningar inom Public 360. Du leder myndighetens arbete med superusers. Du förväntas agera som stöd åt myndighetens registratur, handläggare och chefer. 

Kvalifikationer


Vi söker dig som har
  • erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning
  • minst två års erfarenhet av arbete i systemet Public 360 som systemadministratör
  • godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig
  • flerårig erfarenhet av arbete som registrator eller arkivarie vid offentlig förvaltning, företrädesvis statlig myndighet alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdig
  • kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
  • god förståelse för verksamhetsprocesser och behov inom offentlig förvaltning
  • goda kunskaper och god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • arbetat som projektledare i utvecklingsprojekt av IT-system
  • arbetat med säkerhetskyddsklassificerade uppgifter
  • eftergymnasial registratorsutbildning eller motsvarande
  • eftergymnasial utbildning inom systemförvaltning, IT, arkivvetenskap eller systemvetenskap för arkivarier

Personliga egenskaper


Rollen som systemförvaltare hos oss innebär många kontaktytor och samarbeten varför vi ser att du har en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad samt kunna ta egna initiativ. Du behöver vara pedagogisk och gilla att utbilda och stötta myndighetens medarbetare så att vi kan använda Public 360 på bästa sätt. Slutligen ser vi att du är flexibel och utvecklingsinriktad eftersom vi arbetar i en myndighet i tillväxt.

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se)

Vi erbjuder dig


Hos oss får du en central roll i ett viktigt uppdrag!

För oss på Strålsäkerhetsmyndigheten är det viktigt att arbete och privatliv är i god balans, därför erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans, om arbetet och verksamheten tillåter. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner


Anställningsvillkor

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning.

Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas.

Svenskt medborgarskap kan komma att krävas för tjänsten.

Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna för krisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar. 

Kontakt och ansökan


Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta enhetschef Anna Haraldsson, 08-799 42 07. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-handläggare Malin, 08-799 41 89.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Placeringsort: Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm. Resor mellan kontoren förekommer. Du uppger önskad placeringsort i samband med din ansökan.

Ansökan sker genom att du bifogar CV och svara på urvalsfrågor. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande ber vi dig därför att svara på urvalsfrågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Du behöver inte bifoga personligt brev. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 29 maj 2024.

---------------------------------------------------------------------------

Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar.

Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg. 

Enheten Informationsförvaltning och registratur tillhör avdelningen för Myndighetsstöd och ansvarar för att samordna och utveckla internt, arkiv och registratur. Ansvaret för arkiv och registratur innebär ett övergripande ansvar för myndighetens processer för ärende- och dokumenthantering samt systemförvaltning av de IT-stöd myndigheten har för dessa processer. Enheten finns representerad både i Katrineholm och i Solna. Enheten består av en enhetschef och 10 medarbetare.

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat