arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Tjänstestyrningsansvarig

  • Yrkesroll

    Upphandlare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 maj

  • Sök jobbet senast

    26 maj

Om jobbet

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?

Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.

Ansvar och arbetsuppgifter

Tjänsten som tjänstestyrningsspecialist är placerad vid CIO-staben som har det samlade ansvaret för myndighetens tjänstesamverkan.

Myndighetens uppdrag kommer att delvis utföras i egen regi men även i hög grad genom samverkan med olika aktörer. Som tjänstestyrningsspecialist får du här möjligheten att på ett konkret sätt bidra till uppbyggnaden av dessa strukturer!

Arbetet kommer att innebära eget arbete med att analysera, utreda och dokumentera hur krav från olika verksamhetsdelar ska realiseras, och då framför allt genom vår it-partner, Skatteverket. Andra delar innebär att arbeta med interna och externa representanter för att säkerställa att våra verksamhetsbehov tillgodoses effektivt, skalbart och säkert. Du kommer att bli en viktig länk i vårt löpande samarbete med flera av Sveriges största myndigheter där du säkerställer kravställning, leverans och uppföljning för Utbetalningsmyndigheten.

Vi söker dig som har

• universitets- eller högskoleutbildning inom till exempel systemvetenskap, teknik eller ekonomi, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
  • mångårig erfarenhet av att arbeta med avtal och överenskommelser avseende it-tjänster och informationsutbyten
  • erfarenhet av att arbeta inom juridik och/eller teknik
  • erfarenhet av att företräda en verksamhet och ställa krav på många olika aktörer, statliga och/eller privata

Det är meriterande om du även har

• erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU
  • erfarenhet av att hantera ekonomisk budget, prognos och redovisning
  • erfarenhet av att arbeta som (teknisk) systemförvaltare

Efterfrågade förmågor och färdigheter

För att lyckas i rollen som tjänstestyrningsansvarig ser vi att du är självständig, uthållig och relationsskapande. Du har lätt för muntlig kommunikation och är affärsmässig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har även god helhetssyn.

Övrigt

Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.

I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Andreas Herne på telefon 072–1488217. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653,  Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: 1a september eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning