arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Upphandlingsadministratör

  • Yrkesroll

    Inköpsassistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 maj

  • Sök jobbet senast

    4 juni

Om jobbet

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
I rollen som upphandlingsadministratör kan bland annat följande arbetsuppgifter ingå: enklare direktupphandlingar och avrop, beställningar, förvaltning och uppföljning av ramavtal, ansvar för hemsida/sharepoint, bevakning av epostbrevlåda, uppdatering av mallar och blanketter, diarieföring, assistera i upphandlingar och uppföljningsarbete, koordinera möten och vara mötessekreterare. Vissa administrativa uppdrag från andra enheter kan förekomma.

Om dig

Vi söker dig som är en strukturerad adminsitratör som kan organisera ditt arbete och prioritera beroende på vilka behov som finns. Du har en hög servicekänsla i ditt arbete, både internt och externt. Du har förmåga att identifiera behov och lösningar och tar egna inititaiv i detta. Ditt arbetssätt är flexibelt och du kan koroodinera och växla mellan olika arbetsuppgifter inom ramen för ditt uppdrag. Du samarbetar mycket bra med andra och har en god kommunikativ förmåga.

Vi vill att du har:

  • Gymnasieexamen
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
  • God datorvana/systemvana

Det är meriterande om du har:

  • Utbildning och/eller erfarenhet inom upphandling eller inköp
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Erfarenhet av arbete med höga krav på service och god kommunikation
  • Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem eller med hemsidor

Din arbetsplats

Du kommer att arbeta inom Upphandlingsenheten på Campus Valla i Linköping, som är en del av den gemensamma förvaltningen vid LiU. Enheten har idag 11 medarbetare, som samordnar och genomför upphandlingar, ger råd, information och utbildning i upphandlingsfrågor till hela universitetet samt följer upp och förvaltar avtal och leverantörskontakter. Enheten är ett professionellt stöd inom upphandling och arbetar för att utveckla det strategiska och långsiktiga perspektivet i upphandlingsverksamheten.

Läs mer om vår verksamhet här.

Om anställningen

Vikariat heltid, till och med juli 2025 med eventuell möjlighet till förlängning.

Tillträde

Augusti 2024 eller enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.

Våra förmåner omfattar bland annat friskvård och goda semester- och pensionsvillkor. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om våra förmåner för anställda här..

Fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan


Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 4 juni 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat