arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

HR Partner

  • Yrkesroll

    Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 augusti

  • Sök jobbet senast

    8 september

Om jobbet

Energimyndigheten är nu inne i en spännande utvecklingsfas där HR har en stark och viktig funktion för att säkerställa en kvalitativ tillväxt inom myndigheten. Vi söker därför en driven och engagerad HR partner som vill vara med och utveckla vårt HR arbete framåt.  Är du öppen för nya äventyr och ser att detta skulle vara en spännande utmaning för dig? Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om verksamheten

Energimyndigheten arbetar med resurseffektiv energianvändning, utveckling av bättre teknik, trygg energiförsörjning och klimatinsatser. Vi leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån värdegrunden trovärdig, modig och helhetssyn.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-Partner arbetar du nära verksamheten genom att stötta myndighetens chefer i deras HR-arbete. Det kan innebära både operativt, proaktivt likväl som strategiskt stöd. Som HR-partner har du också ett eller flera ansvarsområden att driva och utveckla på myndighetsnivå. HR-områden som är prioriterade just nu är kompetensförsörjning, rekrytering, kultur- och ledarutveckling samt lönebildning. Dina ansvarsområden kommer i första hand fokusera kring lönebildning, arbetsrätt och myndighetens jämställdhetsarbete. Myndigheten är just nu inne i en förändringsfas då vi växer fort och där nya uppdrag påverkar myndighetens kultur. I takt med detta finns det stora möjligheter att själv vara med och forma och utveckla rollen efter din kompetens och myndighetens behov framgent.

Din profil

Vi söker dig som har akademisk examen inom PA/HR-området eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete samt erfarenhet av att arbeta med lönebildning och jämställdhet i en större organisation. Vidare ser vi att du har ett starkt driv och engagemang för HR frågor och trivs i organisationer i förändring. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet eller har arbetat med arbetsrättsliga frågor.

Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i moderna IT-system.

Personliga egenskaper

Som person söker vi dig som är kommunikativ med förmåga att inspirera och motivera andra. Du har ett helhetsperspektiv på komplexa frågor och ett pragmatiskt förhållningssätt. Du anpassar dig snabbt till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Din förmåga att samarbeta/samverka och skapa relationer såväl internt som externt är god. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du god förmåga att fatta välgrundade beslut och förståelse för vilka tillvägagångssätt som lämpar sig bäst för att leverera resultat och nå mål.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper!

Övrigt

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv även med en stunds pendling till och från arbetet. Arbetet innebär också goda möjligheter att arbeta mobilt/på distans.

Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten.

Tjänster inom Energimyndigheten kan komma att placeras i säkerhetsklass vilket innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidareanställning, heltid med provanställning 6 månader.

Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson

För information om tjänsten kontakta enhetschef Elin Lehto, 016–5442305 (tillgänglig from v 33) För information om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson, 072- 220 96 24(tillgänglig from v 32).

Fackliga kontaktpersoner
Mikaela Sahlin
SACO-S
016-544 20 97

Petra Lindblom Haddad

ST
016-5420656

Välkommen med din ansökan senast den 8/9 2024.
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår webbplats - märk då din ansökan med dnr: 2024–007386

Lön

Fast månadslön Friskvårdsbidrag

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat